Rotenboden (Riffelsee) - Sunnegga - jednodenní trasa s výhledy na Matterhorn

Zobrazit pro tiskZobrazit pro tisk
Mapa:

Hlavním lákadlem této trasy jsou bezesporu výhledy na Matterhorn, kterých dosáhnete až nezaslouženě snadno použitím zubačky Gornergrat, která vede k jezeru Riffelsee. Matterhorn se tu krásně zrcadlí v ledovcových jezírkách. Trasa sice nezabere více, jak pět hodin, ale logistika dopravy na začátek a z konce treku je poněkud komplikovaná. Pokud však hledáte něco opravdu zajímavého, pak nezbytné cestování horskými vlaky jistě oceníte.

Trasa začíná na zastávce zubačky Rotenboden, odkud pokračujte po značkách k jezeru Riffelsee. Zamíříme po jeho pravé straně směrem na Riffelberg, který je další stanicí vlaku. Ukončit naši procházku tady by ovšem byla škoda. Odsud pokračujte na Riffelalp. Po cestě budete míjet kostel, který je před stanicí. Před hotelem odbočte nahoru na směr Riffelberg/Monte Rosahütte (k nádraží), a poté se dejte doleva na jezero Grunsee. Otevřou se vám krásné výhledy na Matterhorn a ledovec Zmutt. Odsud pokračujte podél dalšího jezera Grindjisee na Sunnegu.

Charakteristika:
Vysokohorská tůra, neobsahuje exponované úseky, sněhová pole, ani ledovec. Pro její zdolání postačí slušné boty.

Trasa:
Rotenboden - Riffelberg - Riffelalp - Grunsee - Sunnega

Okruh: Ano

Jak se dostat na začátek a konec treku:
Výchozím i konečným bodem je horské městečko Zermatt, kam se bohužel/bohudík nedostanete automobilem. Se vší pravděpodobností budete muset zaparkovat v Täsch. Odsud však do Zermattu jezdí pravidelné vlakové spojení. Na začátek trasy však budete muset pokračovat ještě dál a to zubačkou na Gornergrat. Vystoupíte na zastávce Rotenboden blízko jezera Riffelsee.
Z konce trasy - Sunnega se dostanete do Zermattu dalším dopravním prostředkem a to podzemní lanovkou.

Čas: 3-5 h (pouze chůze, nutné připočíst i časy na logistiku)

Převýšení: cca 500 m

Vzdálenost: 13 km

Kdy vyrazit:
Červenec - Září

Rezervace a poplatky
Je nutné počítat s poplatky za dopravní prostředky - vlak do Zermattu, zubačka na Gornergrat, lanovka ze Sunnegy