Bílé Karpaty - celodenní okruh cestou hrdinů SNP

Zobrazit pro tiskZobrazit pro tisk
Mapa:

Bílé KarpatyOkruh měří 35 kilometrů a když to umožňují sněhové podmínky, je možné jej zdolat i na běžkách. Od Holubyho chaty na Velké Javořině se dáme po zelené přes rozcestí pod Jelencem, Salačův pramen a Těžký vrch, z kterého nás čeká prudký sestup do vesnice Květná.

Budeme se držet zelené značky, která nás provede celou vesnicí a poté začne stoupat na Novou horu (551 m), která nám nabídne krásné výhledy na okolní krajinu.

Hřeben Bílých Karpat okolo Velké Javoriny
Foto: Jan Miklín, www.janmiklin.cz, Hřeben Bílých Karpat v okolí Velké Javoriny

Zelená nás povede i nadále, sestoupí z vrchu a zamíří do Dolních Láz k prameni Janáčkovy Kyselky, projde okolo Zlatného potoka a poté začne prudce stoupat na druhý nejvyšší vrchol Bílých Karpat - Velký Lopeník (911 m), na jehož vrcholu stojí rozhledna a nabídne vám výhledy na moravskou i slovenskou stranu.

Odtud půjdeme ještě několik set metrů po zelené podél hranice až k Malému Lopeníku, kde odbočíme po žluté směrem na Grúň. Z Grúně klesneme k turistické chatě Lopeník a poté budeme po silnici pokračovat na rozcestí Lopeník Točna a dále po žluté rozcestí k Obecní háj.

Tady se napojíme na červenou turistickou značku - Cesta hrdinů SNP, která nás povede po zbytek trasy zpět do Velké Javořiny.

Charakteristika:
Dlouhá trasa, která místy prudce stoupá a klesá. Vyražte brzy, čeká vás opravdu dlouhý a náročný sportovní výkon.

Trasa:
Velká Javořina - Květná - Nová hora - Velký Lopeník - Grúň - chata Lopeník - Obecní háj - Březová - Dubina - Kamenná bouda - Velká Javořina

Okruh: Ano

Čas: 8-10 h

Jak se dostat na začátek a konec treku:
Autem do Velké Javořiny, autobusová doprava je velmi řídká. Autobusová zastávka je Javořina Rozcestí.

Vzdálenost: 35 km

Kdy vyrazit:
Kdykoliv, v zimě lze trasu absolvovat na běžkách.

Rozpis trasy:
1. Velká Javořina / Holubyho chata - Květná - Nová hora - Velký Lopeník - pod Malým Lopeníkem (po zelené)
2. Pod Malým Lopeníkem - chata Lopeník - Obecní háj (po žluté)
3. Obecní háj - Březová - Dubina - Javořina rozc. - Kamenná Bouda - Velká Javořina, Velká Javořina / Holubyho chata (po červené - Cesta hrdinů SNP)